Biznes XXi wieku

Jestem pewna, że wśród polskiego społeczeństwa niewielki odsetek stanowią osoby, które nie korzystają z portali społecznościowych. sama jestem na kilku. Korzystam z nich od kilku lat i raczej w celach hobbistycznych. Korzystam z forów internetowych, czasem się na nich udzielam. Jestem w kilkunastu- a może nawet w kilkudziesięciu grupach. Mam instagrama; jestem obserwowana i obserwuję. Czytam tweety polityków, ludzi ze świata biznesu, aktorów. Ogólnie spędzam coraz więcej czasu śledząc i tworząc wpisy.

Od kilkunastu miesięcy obserwuję trend biznesu i marketingu w internecie. Social media to dobry nośnik- mam kilkuset znajomych- osobistych i poprzez swoich znajomych. Informacje umieszczane na mojej tablicy – te wpisywane przeze mnie lub udostępniane z innych wpisów docierają do większej liczby odbiorców. I tak informacje o potrzebnej rzadkiej grupie krwi potrzebnej dla ciężko chorego dziecka, nazwisko osoby i jej telefon kontaktowy stały się viralem- informacją przekazywaną przez wszystkich i wszystkim. Krąży ona od co najmniej kilku lat. I jest nadal newsem.

Marketing internetowy

Biznes XXi wiekuMarketing w internecie to samonapędzające sie koło – krążąc wciąż inne osoby za sobą porywa. Powstały nawet specjalne strony- szukając informacji w internecie  przekazują ją w takiej formie, że nadal jest aktywna i atrakcyjna. Agencja interaktywna wyszukuje dla mnie jako użytkowniczki internetu odpowiednie reklamy bazując na moich wpisach i wyszukiwaniach np w Google. Tworząc dedykowane reklamy, podrzucając odpowiednie oferty sklepów czy biur podróży. To wszystko po to, by przechodząc do kolejnych zakładek być może zakupiła kolejną parę butów, bluzkę czy wycieczkę.

Zalety

Ułatwia to mnie  jako konsumentowi poniekąd życie. Nie wpisuję każdego zapytania, wyszukiwarka sama proponuje mi witryny sklepów, wzbogacone o wyraźne zdjęcia. W końcu na kolejną parę szpilek znajdę miejsce… Przez internet kupujemy coraz więcej. Od najprostszych – butów , ubrań po bardziej skomplikowane sprzęty i nieruchomości. Płacąc przelewem, blikiem i paypalem. Wystarczy tylko klik…

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *